خط کشی و رنگ امیزی پارکینگ parking painting and striping

امتیاز دهید

 

اگر تاکنون به یک پارکینگ بزرگ در مجتمع‌های ساختمانی مراجعه کرده باشید ، یا خودرو خود را در یک پارکینگ عمومی رو باز پارک کرده باشید ، دیده اید که وجود خط کشی پارکینگ توانسته تا حدود زیادی دردسرهای شما را برای پیدا کردن جای مناسب برای خودروتان و مسیر یابی کم کند.

همه ما در طول رانندگی خود احتمالاً به پارکینگ و استفاده از فضای آن نیاز خواهیم داشت و مجبور می‌شویم که خودروی خود را به مدت چند ساعت رها کنیم ، اینجاست که پیدا کردن یک محل پارک مناسب اهمیت ویژه‌ای پیدا می کند .

مسائلی مانند نبود خودرو در مسیر سایر خودروها ، ایمن بودن فضای پارک ، اشغال نکردن فضای پارک سایر افراد و عدم ایجاد مزاحمت برای سایرین ، مواردی هستند که با وجود اجرای خط کشی پارکینگ احتمال وقوع آنها کمتر می شود . با توجه به فراگیر بودن این مسئله ، در این مطلب ابتدا سعی می‌کنیم که یک تعریف مشخص از خط کشی پارکینگ ساختمان ها ، منازل و پارکینگ‌های عمومی داشته باشیم و فاکتورهای مختلف تاثیرگذار بر روی آنها را مورد بررسی قرار دهیم .

خط کشی پارکینگ ساختمان یا خط کشی پارکینگ‌ های عمومی به عنوان خطوطی از پیش تعیین شده تعریف می‌شوند ، که به کمک آنها فضای پارکینگ به بخش‌های مختلفی تقسیم شده و هر کدام از خودروها با توجه به دسته بندی‌های صورت گرفته ، می‌توانند در این فضا قرار گیرند .

اهمیت این خط کشی‌ها در ساختمان‌های بزرگ و در پارکینگ‌های عمومی بسیار زیاد است و از تنش‌های زیادی جلوگیری می‌کند . وقتی که شما در یک مجتمع بزرگ سکونت دارید و یک فضای مشخص و تعریف شده برای خودرو شما وجود دارد ، طبیعتاً این جایگاه به عنوان حریم خصوصی شما در نظر گرفته شده و هیچ شخصی نمی‌تواند از آن استفاده کند.

مزایای  های خط کشی پارکینگ

  • این خط کشی‌ها از وجود تنش بین ساکنین یک ساختمان جلوگیری می‌کنند؛
  • این خط کشی‌ها باعث استفاده بهینه از فضای پارکینگ می‌شوند؛
  • این خط کشی‌ها یک فضای تعریف شده در اختیار هر فرد قرار می‌دهند؛
  • این خط کشی‌ها مسیر عبور و مرور خودروها در پارکینگ را مشخص می‌کنند؛
  • این خط کشی‌ها از ایجاد ترافیک و تجمع بیخود خودروها جلوگیری می‌کنند؛
  • در نهایت، این خط کشی‌ها در پارکینگ‌ های عمومی به گرفتن آمار از وضعیت خودروهای موجود در پارکینگ کمک می‌کنند .

 

ویژگی های خط کشی پارکینگ

  • دیده شدن بسیارخوب در شرایط مختلف روشنایی و تاریکی

فراموش نکنیم که اولین و مهمترین ویژگی خطوط یک پارکینگ این است که از داخل خودرو یا به هنگام پیاده شدن دیده شوند و قابلیت هدایت افراد به قسمت‌های مختلف را داشته باشند .

اگر تاکنون در طول رانندگی خود در شب از خطوط سفید جاده یا از تابلوهای کناری استفاده کرده باشید ، این موضوع را بیشتر درک می‌کنید .

در هر صورت رنگ‌های سفید حاوی دانه‌های درخشان ، رنگ‌های حاوی عناصر فلورسنت ، رنگ‌های نارنجی ، سبز و فسفری و پوشش‌های اپوکسی برای انتخاب به عنوان رنگ خط کشی پارکینگ مناسب هستند .

 

  • مقاومت در برابر رطوبت و آب

اگر هدف شما رنگ آمیزی یک پارکینگ باشد ، در پارکینگ‌های عمومی مسئله شرایط جغرافیایی و بارش باران و برف اهمیت زیادی دارد و در پارکینگ       ساختمان‌ ها و منازل ، مسئله شست و شوی پارکینگ یا حتی شست و شوی خودرو در پارکینگ مطرح است .

اگر رنگ استفاده شده برای خط کشی‌های پارکینگ مقاومت بالایی در برابر رطوبت و آب نداشته باشد ، سریعاً پاک شده و باید مجدداً آنها را رنگ آمیزی کرد .

رنگ‌های پلاستیکی و رنگ‌های روغنی برای این مورد مناسب هستند .

 

  • مقاومت مکانیکی بالا

تردد بالا و عبور خودرو با وزن‌های مختلف از ویژگی‌های پارکینگ‌هاست . از طرفی دیگر احتمال سقوط وسایل و ابزارهای تعمیر کاری نیز در پارکینگ وجود دارد، پس داشتن مقاومت مکانیکی بالا نیز برای رنگ خط کشی پارکینگ ساختمان ضروری است و باعث بالا رفتن و طول عمر آن می‌شود .

 

  • یکپارچه و با ثبات بودن رنگ

هر چه میزان یکپارچگی و نفوذ ناپذیری یک لایه بیشتر باشد ، طبیعتاً نفوذ مواد آلاینده و مواد خورنده به بخش‌های داخلی آنها کمتر بوده و در نتیجه طول عمر آنها بیشتر می‌شود .

 

جهت خط کشی پارکینگ ها از رنگ سرد ترافیکی استفاده می گردد . این رنگ ها تک جزئی هستند و عمدتاً بر پایه رزین های مختلف از جمله رزین های آلکید و آلکیدهای اصلاح شده ، کلرکائوچو و آکرلیک های معمولی می باشد که به علت کیفیت بالای خط کشی و رنگ آمیزی نهایی رنگ سرد بر پایه رزین های آکرلیک بسیار پرطرفدار می باشند .

پوشش نهایی سطحی یکنواخت ایجاد می نماید که ارای بازتاب نور مطلوب بوده و به دلیل سازگاری بالا با سطوح سیمانی ، بتنی و آسفالت  جهت خط کشی خیابان ها و جاده ها کاملاً مناسب می باشد .

خط کشی و طراحی المان های راهنمایی در پارکینگ باعث زیبایی محوطه و اطلاع رسانی صحیح به رانندگان می گردند به گونه اي كه محل تردد اتومبيل در خيابان و توقف آنها در پاركينگ به وضوح و نظم مشخص میگردد .

از ویژگی های بارز رنگ تک جزئی جهت خط کشی می توان به مقاومت در برابر کم رنگ شدن و دوام خوب محصول ، سرعت خشک شدن بالا و مقرون به صرفه بودن آن اشاره کرد .

همچنین رنگ خط کشی پارکینگ دارای تنوع رنگ بندی می باشد که حق انتخاب متناسب با نیاز مشتری را فراهم می آورد .

 

 

#پارکترافیک #فروشگاهپارکترافیک #کیانتجهیزپایدار #تجهیزاتپارکینگ #تجهیزاتپارکینگی #تجهیزپارکینگ #تجهیزاتترافیکی #تجهیزاتایمنی #تجهیزاتجادهای #فروشگاهتجهیزاتپارکینگ #فروشگاهتجهیزاتترافیکی #تجهیزصفرتاصدپارکینگ #نمایشگاهتجهیزاتپارکینگ #نمایشگاهداعمی #نمایشگاهپارکترافیک #بهترینفروشنده #بهترینقیمت #بهترینکیفیت #فروشنده  #فروشفوری  #فروشویژه  #ایران  #مجهزنمودنپارکینگ  #مجهزکردنپارکینگ

#تقسیمکنندهپارکینگ #جداکنندهپارکینگ #جداکننده #تقسیمکننده #متوقفکنندهخودرو #کاراستوپر #کاراستاپر #سرعتگیر #سرعنگیرلاستیکی #سرعتگیرپلاستیکی #سیستمهوشمندپارکینگ #ضربهگیردیوار #والگارد  #ضربهگیرستون  #کرنرگارد  #کورنرگارد #راهبندالکترونیکی #راهبند #قفلپارکینگ #پارکینگلاک #خطکشیپارکینگ #رنگامیزیپارکینگ #ضدلغزندگیرمپ  #سطحضدلغزندگیرمپ  #سطحضدلغزندگی  #سطحضدلغزش #ضدلغزندگیرمپپارکینگ #تابلوهاوعلائماضطراری  #تابلوهایاضطراری  #علائماضطراری #کفپوشاپوکسی #نبشیوترمزپله  #نبشیپله  #نبشیپلهالومینیومی #ترمزپله  #ترمزپلهسنبادهای #پادریآلومینیومی  #پادری #آینهمحدب  #اینه  #اجراکفپوشاپوکسی

#چراغ  #چراغراهنمایی #چشمگربهای  #چشمببری #پایهتابلوترافیکی #استوانهترافیکی #سیلندرترافیکی #مخروطترافیکی  #کلهقندی #بشکهایمنی #بشکه #بشکهترافیکی #نیوجرسیترافیکی  #نیوجرسی #کاشنتانک #گلمیخترافیکی #گلمیخ #گلمیخسولار #چشمگربهایترافیکی #موانعفلزیترافیکی #موانعفلزی #گاردریلجادهای  #گاردریل #تابلوهایترافیکی #تابلوهایجادهای #دندهپنجپلاستیکی  #دندهپنج #استاتها  #استات  #استاتگرد  #استاتمربع  #استاتبیضی #بولاردترافیکی  #بولارد

#باطومچراغدار #آدمکپرچمزن #رباتپرچمزن  #رباطپرچمزن #پیچتلگرافیوواشر  #پیچتلگرافی  #تابلویایستدستی  #آینهبازرسی #زنجیرپلاستیکی   #راکتبازرسیبدنی  #راکتبازرسی  #باطومایکسری #میخفرش #هوزرمپ #مخزن شنونمک #قفلچرخ #هرمنوبتدهی #پایهسهوجهی

#parktraffic  #parktrafficstore  #kiyantajhizpaydar  #parkingequipment  #trafficequipment  #safetyequipment  #roadequipment  #parkingequipmentstore  #trafficequipmentstore  #bestseller  #bestprice  #bestquality

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 4 =