تابلوهای ترافیکی جاده ای

02166722509

تابلوهای ترافیکی جاده ای

 

تابلوهای ترافیکی ضمن راهنمایی و هدایت رانندگان به مقاصد و مسیرهای مورد نظر، نقش مهمی در ایمن سازی جاده ها و معابر درون شهری و برون شهری بر عهده دارند، بگونه ای که تصور تقاطع های بدون تابلوهای هدایت مسیر ، شهری بی هویت را تداعی می کند.

یکی از اهداف اساسی شرکت پارک ترفیک تولید و عرضه انواع تابلوهای ترافیکی ، علائم بازدارنده و علائم دستوری ، تابلوهای راهنمایی و رانندگی ، علائم هشدار دهنده و علائم شرایط ایمن ، علائم آتش نشانی و علائم چند منظوره است که علاوه بر کیفیت بالا ، مطابق با ساختارهای استاندارد نظیر همخوانی رنگ و موضوعات ، رعایت میزان تراکم اطلاعات ، قابل رویت بودن از فواصل دور ، حفظ سادگی و خوانایی طراحی و تولید شده باشند تا موجب مسیریابی سریع رانندگان برای انتخاب کوتاه ترین و بهترین مسیر جهت کاهش زمان سفر و دست یابی آسان تر به مقصد گردند .

مشخصات فنی و ویژگی های یک تابلو ترافیکی استاندارد شامل موارد زیر می باشد :

  • رنگ آن در برابر تابش آفتاب و نفوذ رطوبت از بین نمی رود و دچار پوسیدگی یا زنگ زدگی نمی شود ؛
  • سازگار با محیط زیست و شرایط جوی است ؛
  • در ابعاد و اندازه های مشخص و استاندارد ساخته شده اند ؛
  • از زبان بین المللی برخوردار بوده و چند زبانه هستند ، تا امکان استفاده از آن برای فارسی زبانان و انگلیسی زبانان میسر باشد ؛
  • خوانا و قابل فهم هستند ، کلمات از بین نمی روند و کم رنگ نمی شوند ؛
  • آلودگی های جاده نظیر گرد و غبار و دوده را به خود جذب نمی کنند ؛
  • زنگ نمی زند ، فرسوده نمی گردد و هزینه نگهداری را کاهش می دهند ؛
  • مسیر را مشخص کرده و نام اصلی خیابان ها را ذکر می کند ؛
  • شبرنگ هستند و قابلیت دید در شب دارند .

در میان تمامی تجهیزات ترافیکی ، تابلوهای ترافیکی از اهمیت ویژه ای برخوردارند . قدمت استفاده از تابلوهای ترافیکی بسیار بیشتر از سایر تجهیزات ترافیکی است . مسیرهای بی انتها و پر پیچ و خم جاده ها در سرتاسر دنیا نیاز به علائم و نشان هایی دارد . نشانه هایی که رانندگان را از مسیر پیش رو ، هشدارها ، پیچ های تند ، میزان شیب جاده ، مسافت مانده تا نزدیکترین شهر یا روستا ، مسیرهای فرعی و دوربرگردان و بسیاری اطلاعات دیگر مطلع سازد .

تابلوهای ترافیکی در ابعاد ، اشکال و رنگ های متنوع ساخته میشوند . امروزه تابلوهای ترافیکی بهبود وضعیت تردد در مسیرهای عبور و مرور شهری و بین شهری مورد استفاده قرار می گیرد .

با توجه به نیاز روز افزون به این محصولات ، تولید کننده های تابلو ترافیکی در مناطق مختلف کشور در حال فعالیت هستند . کیفیت محصولات تولید شده توسط برندهای مختلف متفاوت است . از این رو پیش از خرید علائم ترافیکی باید اطلاعات مفیدی در مورد این ابزار و تجهیزات در اختیار داشته باشید .

کاربردهای تابلو ترافیکی

اغلب تابلوهای ترافیکی در نقاط مختلف جهان دارای مشخصات و نماد یکسانی هستند . هریک از این تابلوها با نمادهای اختصاصی که بر روی آن ها حک شده است ، وضعیت ویژه ای را بیان می کنند .

به طور کلی تابلوهای ترافیکی در گروه های مختلفی تقسیم بندی می شوند . اعلام آگاهی و یا الزام راننده از جمله مهمترین کاربردهای تابلو ترافیکی است . تابلوهای آگاهی دهنده راهنمای راننده تا انتهای مقصد خواهند بود . بی توجهی به این تابلوها ممکن است موجب تاخیر در رسیدن و یا سرگردانی در مسیر شود .

اما از دیگر کاربردهای تابلوهای ترافیکی میتوان اعلام وضعیتهای خطر را نام برد. عدم توجه به تابلوهای هشدار حادثه آفرین خواهد بود.

گروه سوم تابلوهای اعلام ممنوعیت است . رعایت نکردن این علائم سرپیچی از قوانین محسوب خواهد شد و پیگرد قانونی برای رانندگان متخلف به همراه خواهد داشت .

از کاربردهای تابلو ترافیکی میتوان به کاهش ترافیک جادهای ، اعلام وضعیت هشدار ، اعلام مسیرهای پرپیچ و خم ، اعلام مسیر یک یا دو طرفه ، راهنمایی مسیر و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد .

تابلوهای ترافیکی ضمن راهنمایی و هدایت رانندگان به مقاصد و مسیرهای مورد نظر ، نقش مهمی در ایمن سازی جاده ها و معابر درون شهری و برون شهری بر عهده دارند ، بگونه ای که تصور تقاطع های بدون تابلوهای هدایت مسیر ، شهری بی هویت را تداعی می کند .

http://park-traffic.ir

بهترین فروشنده تابلوهای ترافیکی و جاده ای با کیفیت در میدان حسن آباد
بالا بردن کیفیت تجهیزات ترافیکی , تجهیزات پارکینگی و تجهیزات ایمنی یعنی بهبود وضعیت تردد اتومبیل ها

لطفا با ما همراه باشید جهت ارتقای سطح کیفی تجهیزات ترافیکی , تجهیزات پارکینگی و تجهیزات ایمنی

پارک ترافیک عرضه کننده تجهیزات ترافیکی , تجهیزات پارکینگی و تجهیزات ایمنی با بهترین کیفیت